မူဆယ် ၁ဝ၅ မိုင်ကုန်သွယ်ရေးဇုန်တွင် ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှု ဖြစ်ပွားခြင်း
ဗုဒ္ဓဟူးနေ့ ၃၀ ဇန်နဝါရီလ ၂၀၁၃ 12:29 PM
၂ဝ၁၃ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၁၇ ရက်နေ့ ဝ၈းဝဝ နာရီမှ စတင်ပြီး မူဆယ် ၁ဝ၅ မိုင် ကုန်သွယ်ရေး ဇုန်မှာ ယာဉ်စစ်ကွင်း အဝင် ဂိတ်ပေါက်မှ လေးမိုင်ခန့် အကွာရှိ အောက်တုံခမ် ကျေးရွာ မြကန်သာ စက္ကူ စက်ရုံအထိ ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှု ဖြစ်ပွားခဲ့ရာ နယ်စပ် ကုန်သွယ်ရေး ဦးစီးဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူး၊ ခရိုင် အထွေထွေ အုပ်ချုပ်ရေးမှူး၊ မြန်မာနိုင်ငံ ရဲတပ်ဖွဲ့နှင့် မြို့နယ် ယာဉ်ထိန်း ရဲတပ်ဖွဲ့ဝင်များ ပါဝင်တဲ့ အဖွဲ့မှ စုပေါင်း ဖြေရှင်း ဆောင်ရွက်ခဲ့မှုကြောင့် ၁ရး၃ဝ နာရီခန့်တွင် ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှုကို ခေတ္တ ဖြေရှင်းနိုင် ခဲ့သော်လည်း ၁၈း၃ဝ နာရီခန့်မှာ ပြန်လည် ပိတ်ဆို့ သွားခဲ့ပါတယ်။
ယာဉ်ကြော ပြန်လည် ပိတ်ဆို့ သွားခဲ့တဲ့ အတွက် ပို့ကုန်၊ သွင်းကုန် ယာဉ်များ၊ ခရီးသည် တင်ယာဉ်ကြီးများ၊ ယာဉ်ငယ်များဟာ မူဆယ် ၁ဝ၅ မိုင် ကုန်သွယ်ရေး ဇုန်နဲ့ တုန်ခမ် ကျေးရွာတို့မှာ ညအိပ် ရပ်နားခဲ့ရတဲ့ အခြေအနေတွင် ရှိပါတယ်။ ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှု အခြေအနေအား ဖြေရှင်းနိုင်ရန် အတွက် ၂ဝ၁၃ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၁၇ ရက်နေ့ ၂၁း၃ဝ နာရီ အချိန်မှာ ညတွင်းချင်း ရှင်းလင်း နိုင်ရေး အတွက် အကောက်ခွန် ပြည်နယ် ဦးစီးမှူးမှ နယ်စပ် ကုန်သွယ်ရေး ဦးစီးဌာန ညွှန်ကြားရေးမှူးအား ဇုန်ရုံးခန်းတွင် လာရောက် တွေ့ဆုံ ဆွေးနွေးရာ ဂျူတီပါရှိပြီး တစ်မယ်ချင်း တင်ထားတဲ့ ယာဉ်များ (ဥပမာ-သစ်သီး၊ ဓါတ်မြေသြဇာ) ယာဉ်တို့ကို ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်းသို့ ပို့ကုန်ဝင်ပေါက်မှ ဝင်ရောက်စေခြင်း၊ ကုန်စုံကားများအား ဇုန်အတွင်း ပွဲရုံတန်းများရဲ့ လမ်းကြားနေရာမှာ ရပ်စေခြင်း၊ နောက်တစ်နေ့ နံနက်ပိုင်းမှာ စာရွက်စာတမ်း၊ ဂျူတီ ပြည့်စုံသော ယာဉ်များ စစ်ဆေးခံ နိုင်ရန် ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်းသို့ ဝင်ရောက် နိုင်စေရေး စီစဉ် ဆောင်ရွက်ပေးရန်နဲ့ အကောက်ခွန် ဝန်ထမ်းများ ထုတ်နှုတ် ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက် စေရန် ညှိနှိုင်း သဘော တူညီခဲ့ကြောင်း သိရပါတယ်။
၂ဝ၁၃ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၁၈ ရက်နေ့ ဝ၈းဝဝ နာရီ အချိန်က စတင်ပြီး ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှုကို နယ်စပ်၊ အကောက်ခွန်၊ ခရိုင် အုပ်ချုပ်ရေးမှူး၊ မြို့နယ် အုပ်ချုပ်ရေးမှူး၊ ခရိုင်ရဲ၊ ယာဉ်ထိန်းရဲများ လမ်းကြောင်း တစ်လျှောက်နဲ့ ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်းသို့ ဝင်ရောက်ကာ ဝိုင်းဝန်း ဖြေရှင်း ဆောင်ရွက်ရာတွင် ၁၂းဝဝ နာရီ အချိန်ခန့်မှာ ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှု အခြေအနေကို လတ်တလော အဆင်ပြေစေရန် ဖြေရှင်း ဆောင်ရွက်နိုင်ခဲ့ပါတယ်။
ဒါပေမဲ့ ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်း ယာဉ်များ စနစ်တကျ ရပ်တန့် စစ်ဆေးမှု မရှိခြင်းကြောင့် ပိတ်ဆို့ ကြပ်ပိတ် နေသဖြင့် မမျှော်လင့်သော မီးဘေး အန္တရာယ် ဖြစ်ပေါ်လာပါက ယာဉ်များ အလွယ်တကူ ဝင်/ထွက် မောင်းနှင် ရှောင်တိမ်းနိုင်မှု မရှိတဲ့ အတွက် မလိုလားအပ်တဲ့ ဆုံးရှုံး ပျက်စီးမှုများနဲ့ မလွဲမသွေ ရင်ဆိုင်ကြုံတွေ့ ရမှာဖြစ်တဲ့ အပြင် စနစ်တကျ စီမံခန့်ခွဲရန် ပျက်ကွက်ခြင်းကြောင့် သက်ဆိုင်ရာ ဌာနများ အပေါ်မှာ တာဝန်ရှိကြောင်း စွပ်စွဲပြစ်တင်မှု ပြုခြင်းကို ခံရမှာဖြစ်ပါတယ်။
လမ်းကြောင်းပေါ်မှာ ယာဉ်ကြော ပိတ်ဆို့မှု ထပ်မံ မဖြစ်ပွားစေရေး အတွက် ခရိုင် အုပ်ချုပ်ရေး အဖွဲ့ အကူအညီနဲ့ ယာဉ်ထိန်းရဲများ နေ့စဉ် တာဝန် ချထားခြင်း၊ ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်းရှိ ယာဉ်များ မီးဘေး ကာကွယ်ရေး အတွက် စီမံချက် စနစ်တကျ ရေးဆွဲကာ မီးသတ်ဘူး၊ မီးချိတ်၊ မီးကတ်၊ သဲအိတ်၊ ရေပုံး၊ အရန်ရေများ အသင့် စုဆောင်း ပြင်ဆင် ထားရှိခြင်းနဲ့ မီးသတ် တပ်ဖွဲ့ရဲ့ အကူအညီ ရယူပြီး ဇာတ်တိုက် လေ့ကျင့်မှုများကို ဆောင်ရွက် သွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ယာဉ်စစ်ကွင်း အတွင်း ယာဉ်များ စနစ်တကျ ရှင်းလင်းစွာ အစစ်ဆေး ခံနိုင်ရေး အတွက် အကောက်ခွန် အဖွဲ့ကို ထိန်းကျောင်း ကြပ်မတ်မည့် စနစ် (သို့မဟုတ်) အဖွဲ့ တစ်ခုလိုအပ်မှာ ဖြစ်ကြောင်း၊ မန်ဝိန်း ဂိတ်မရှိတော့တဲ့ အတွက် မိမိ နိုင်ငံဘက်မှာ ဝင်ရောက် ညအိပ်တဲ့ သွင်းကုန်ကားများကို ယခင် ကျယ်ဂေါင် ညအိပ်ကွင်းကဲ့သို့ ကုန်တင် ယာဉ်ကြီး အစီးရေ ၃ဝဝ မှ ၅ဝဝ ခန့် အထိ ရပ်နားနိုင်တဲ့ သွင်းကုန် ညအိပ်ကွင်း တစ်ကွင်း (သို့မဟုတ်) အစီးရေ ၂၅ဝ ခန့် ရပ်နားနိုင်တဲ့ သွင်းကုန် ယာဉ် ညအိပ်ကွင်း နှစ်ကွင်းကို မြေသားကွင်း အဖြစ် အမြန် စီစဉ် ဆောင်ရွက် ပေးရန် လိုအပ်လျက် ရှိပါတယ်။
ကုန်သွယ်မှု မြင့်မား တိုးတက်လာခြင်း၊ ပြည်သူ့ ဆောက်လုပ်ရေး လုပ်ငန်းရဲ့ တန်ချိန် ကန့်သတ်ချက်ကြောင့် ယာဉ်စီးရေ တိုးတက် များပြား လာခြင်းတို့ကြောင့် လက်ရှိမူဆယ် ၁ဝ၅ မိုင် ကုန်စစ်ကွင်းမှာ သွင်းကုန် (သို့မဟုတ်) ပို့ကုန် တစ်မျိုးတည်း အသုံးပြုရန် အတွက်သာ သင့်တော်ပြီး လက်ရှိ နေရာ အနီးဝန်းကျင်မှာ ဧက(၃ဝ) (၄ဝ)ခန့် အကျယ်အဝန်း ရှိတဲ့ မြေနေရာ ရှာဖွေပြီး ပို့ကုန် (သို့မဟုတ်) သွင်းကုန် ယာဉ်စစ်ကွင်း တစ်ခု ထပ်မံ တည်ဆောက်ရန် လိုအပ်လျက် ရှိနေပါကြောင်း ရေးသား တင်ပြ လိုက်ရပါတယ်...
မြင့်ဦး (ကမရ)